پنج تكنولوژي اصلي HRO

پنج تكنولوژي اصلي HRO

| نویسنده: ساسان: |

پنج تكنولوژي اصلي HRO كه بايد بدانيد:

 

 

1- خدمات يكپارچه منابع انساني، زمان حضور و غياب، پرداخت حقوق و پيگيري هزينه‏ها

 

2- مديريت Dashboard

 

3- ساده كردن نحوه مواجهه كاركنان با استفاده از يك Login

 

4- تهيه اطلاعات هماهنگ با استفاده از يك ديتابيس

 

5- تقويت گزارش‏دهي با استفاده از يك نويسنده گزارش واحد (Common Report Writer)

 

 ادامه مطلب...

 

1- خدمات يكپارچه منابع انساني، زمان حضور و غياب، پرداخت حقوق و پيگيري هزينه‏ها

 

در نسل اول برون‏سپاري منابع انساني واگذاري فعاليت‏هاي خودگردان به كارمندان پشت ميزنشين موفقيتي بزرگ محسوب مي‏شد. با كسب اين موفقيت، جريان برون‏سپاري تصميم گرفت به جاي واگذاري كار سخت و طاقت فرساي به روز رساني نرم‏افزارهاي كاربردي با ساير داده‏ها، مسئوليت پشتيباني فني را به عهده كاركناني قرار دهد كه در حال آموختن نرم‏افزارهاي كليدي هستند. حتماً تاكنون چندين بار شنيده‏ايدكه مديران منابع انساني تاسف مي‏خورند كه " من اين تغييرات را مي‏توانم امروز انجام دهم اما سه هفته طول مي‏كشد تا نتيجه اين تغييرات در ليست حقوق مشخص شود..."

 

سازمان تحقيقات و طوفان فكريForrester Research ، در اوايل سال جاري توصيه كرده بود كه وجود يك سيستم مركزي مديريت منابع انساني براي كل سازمان ضروري و حياتي است. HRIS در آينده نحوه مواجهه يك كاربر با سيستم، مدل امنيتي و مدل اطلاعاتي وي را يكسان‏سازي مي‏كند، موقعيت يكسان سازمان را محافظت مي‏كند و امكان دسترسي بهتر به داده‏هاي سازمان و تسهيل عمليات را فراهم مي‏آورد. مازاد ديتابيس‏هاي حمايتي متعدد، پروتكل‏هاي امنيتي و آموزش كاركنان در سطوح كنوني تقسيم‏بندي و توزيع خواهند شد. اقدامات امنيتي سازمان با ساختاري ايمن كه تامين‏كننده مقياس‏پذيري، پنجره‏اي به جزئيات هر كاربر و رد مميزي كامل باشد، در سطح تامين‏كنندگان برون‏سپاري منابع انساني نيز گسترش خواهد يافت.

 

2- مديريت Dashboard

 

يكي از عوامل اثربخش نبودن سيستم‏هاي كنوني آن است كه مديران براي آگاهي از زمان حضور و غياب، ترك خدمت،گزارش هزينه‏ها، آموزش و مزايا بايد از سيستم‏هاي نرم‏افزاري مختلفي كمك بگيرند. حتي اگر چندين نرم‏افزار با يكديگر تركيب شوند و از طريق يك مرورگر قابل دسترس باشند باز هم مدير به استفاده از قوانين تجاري مختلف و اتصال‏هاي متعدد به سيستم براي تاييد مجموعه‏اي از وظايف كارمند محور روي خواهد آورد.

 

 

در آينده استفاده از يك dashboard مديريت واحد، بهره‏وري زمان مديران را افزايش خواهد داد. با استفاده از اين داشبورد امكان پيش‏بيني و برنامه‏ريزي براي فراز و نشيب‏هاي حضور كاركنان بر اساس آمار و ارقام قبلي فراهم مي‏شود. از منظر كسب و كار تغيير قوانين در يك فعاليت، با آگاه كردن ساير كسانيكه بايد از اين رويداد مطلع باشند موجب ركود ساير اقدامات خواهد شد.

 

3- ساده كردن نحوه مواجهه كاركنان با استفاده از يك Login

 

كارمندي كه داشبورد مديريتي را تكميل مي‏كند در هنگام استفاده از نرم‏افزارهاي كاربردي درآينده تنها از يك مدخل وارد سيستم مي‏شود. در واقع اين كارمند به جاي آموختن چندين نرم‏افزار كاربردي، به سرعت به يك كاربر ماهر تبديل مي‏شود و يك بار و تنها به يك سيستم متصل خواهد ‏شد. اين امر باعث كاهش بار آموزش و پشتيباني مي‏شود كه به سازمان تحميل مي‏شود و زمان كارمند را براي بهره‏وري بيشتر آزاد مي‏كند.

 

 

 

از آنجاييكه هر كاربر در هر اتصال تنها با يك سيستم در ارتباط است، امكان ردگيري فعاليت‏هاي وي در نرم‏افزار بسيار آسان‏تر خواهد بود.

 

4- تهيه اطلاعات هماهنگ با استفاده از يك ديتابيس

 

داده‏هاي هماهنگ دسترسي به اطلاعات موجود در سازمان را فراهم مي‏كند. اين بدان معناست كه اگر يك سيستم را به روزرساني كرديد نيازي به روزآمدسازي ساير سيستم‏ها نداريد و از آنجاييكه تنها يك سيستم وجود دارد اطلاعات به طور خودكار و همزمان در كل سيستم به روز مي‏شود. به طور مثال اگر يك كارمند ازدواج كرده و نام خانوادگي وي تغيير كرده است، همزمان آدرس ايميل و ساير تغييرات لازم به طور خودكار در سيستم اعمال مي‏‏شود.

 

 

بسياري از سازمان‏ها در حال حاضر در مرحله برنامه‏ريزي فرايند يكپارچه‏سازي هستند. در پنج تا ده سال آينده يكپارچه‏سازي اطلاعات و هماهنگي ديتابيس به يك اولويت براي سازمان‏ها تبديل مي‏شود. شركت‏هايي كه فعاليت‏هاي منابع انساني خود را برون‏سپاري مي‏كنند، در مقايسه با آنهاييكه تلاش مي‏كنند اين پروژه‏ها را با استفاده از منابع داخلي انجام دهند مزيت رقابتي بيشتري دارند. دليل اين امر آن است كه بيشتر منابع داخلي در ساير پروژه‏ها نيز استفاده مي‏شوند، اما برون‏سپاري گسترده در بخش منابع انساني مي‏تواند اقتصاد مقياس را در بخش زيرساخت، دانش‏محور و دسترسي به افراد تعديل كند. در دهه آتي تامين كنندگان خدمات منابع انساني جايگاه منحصر بفردي در ارائه سيستم‏هاي هماهنگ، پويا و ايمن با سرعت بيشتر به كارفرمايان بزرگتر خواهند داشت.

 

5- تقويت گزارش‏دهي با استفاده از يك نويسنده گزارش واحد (Common Report Writer)

 

تقويت گزارش‏دهي، عملكرد سه گروه زير را سرعت مي‏بخشد:

1- اداره منابع انساني (افرادي نظير خود شما)

2- مديريت و

3-كاركنان

 

 

مديران و اداره منابع انساني براي پاسخ به تغييرات محيطي، اقدامات ابتكاري نيروي كار و اولويت‏هاي مديرعامل هوشيارانه‏تر عمل خواهند كرد. لازم است آنها بدانند كه چه تعدادي از كاركنانشان سيگاري هستند؟ نسبت استفاده كاركنان سيگاري از مرخصي‏هاي استعلاجي به كاركنان غير سيگاري چقدر است؟ آيا كاركنان سيگاري به حق بيمه سلامتي اضافه‏تري نياز دارند؟ اين معيارها موجب ايجاد كمپين جلوگيري از مصرف سيگار در شركت خواهد شد.

 

در محيط منابع انساني كنوني پاسخ به سئوالات پيچيده‏اي نظير اين نيازمند جستجو در سيستم حضور و غياب، جستجو در ديتابيس منابع انساني با پارامترهاي سبك زندگي كاركنان و جستجو در مركز داده بيمه سلامت است. در واقع دپارتمان‏هاي متعددي براي پاسخگويي به اينگونه سئوالات درگير مي‏شوند.

 

در آينده ترتيب دادن چنين بررسي‏هايي تنها در يك دقيقه انجام مي‏شود و اداره منابع انساني به جاي مرتب كردن و دسته بندي اطلاعات مي‏تواند به هدايت استراتژيك سازمان بپردازد.

منبع:نودهشتیا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: پنج تكنولوژي اصلي HRO,